تبلیغاتی که شما را در پایتخت تجاری کشور متمایز می‌کند!

بازار تجریش یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در ایران است که هرروز مشتری‌های بسیاری برای تمام کسب‌وکارها از آن عبور می‌کنند. تبلیغات حرفه‌ای در این مرکز، شما را در معرض توجه مشتریان قرار می‌دهد؛ توجهی که منجر به فروش بیشتر می‌شود. اهمیت تبلیغات برای کسب‌وکارهایی که در تجریش مغازه یا غرفه دارند، بیشتر است، اما سایر کسب‌وکارها هم می‌توانند با تبلیغات در این محل پر رفت و آمد، توجه مشتریان خود را جلب کنند. یکی از مزیت‌های بازار تجریش این است که هر تبلیغات خلاقانه‌ای در آن مورد توجه قرار می‌گیرد و نیازی نیست هزینه‌های گزاف برای تبلیغات صرف کرد. به‌عنوان مثال با چاپ بنر تهران با محتوای جشنواره تخفیف و نصب آن در یکی از معابر تجریش، می‌توانید مشتریان را ترغیب کنید به فروشگاه شما سر بزنند و خرید کنند. در این گزارش از پایگاه خبری تجریش به سراغ ۳ تا از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی در تجریش تهران اشاره می‌کنیم.

 

تصویری از بازار تجریش تهران با تبلیغات رنگارنگ، بنرهای تخفیف و میز کانتر فروشگاه‌ها، تولید شده با هوش مصنوعی

 

میز کانتر برای هر فروشگاهی در تجریش تهران

میز کانتر نمایشگاهی هم برای غرفه‌ها کاربرد دارد و هم مغازه‌ها. وجود چنین میزی در محل کسب شما هم برند و محصولاتتان را به مشتری معرفی می‌کند و هم فضایی برای قرار دادن وسایل و نشستن پشت آن برای شما فراهم می‌کند. میز کانتر در ابعاد مختلف تولید می‌شود و امکان چاپ هر طرحی روی آن وجود دارد. روی میز کانتر هم می‌توانید محصولی که فروش آن بیشتر از همه برای شما اهمیت دارد را چاپ کنید و هم می‌توانید تبلیغات برندتان را انجام دهید.

میز کانتر نمایشگاهی به‌ خصوص برای کسب‌وکارهایی که در دوره‌های مختلف در نمایشگاه شرکت می‌کنند یا اسپانسر رویدادها می‌شوند، کاربرد دارد. در چنین مواقعی می‌توانید از کانتر به‌عنوان بخشی از دکوراسیون غرفه نمایشگاه خود استفاده کنید. همچنین در صورت اسپانسرشیپ هم می‌توانید میز را در محل رویداد قرار دهید و با ارائه سمپل یا تبلیغاتی چون بروشور و کاتالوگ به مشتریان، آن‌ها را با محصولات خود آشنا کنید.

چاپ ساک دستی، هم بسته‌بندی لوکس و هم تبلیغات

در تجریش اکثر فروشنده‌ها، محصولات فروخته‌شده را در کیسه‌های پلاستیکی به مشتری‌ها تحویل می‌دهند. بنابراین کار ساده‌ای مثل چاپ ساک دستی می‌تواند تفاوت زیادی بین شما و سایر فروشگاه‌ها ایجاد کند. با چاپ ساک دستی تبلیغاتی بسته‌بندی محصول شما لوکس‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید طرح‌های مختلف را با تکنیک‌های چاپی مثل Uv موضعی یا چاپ طلاکوب روی ساک دستی چاپ کنید. طرح‌های جذاب، برند شما در ذهن مشتری‌ها ثبت می‌کنند.

برندها باید از روش‌های مختلف برای نشان دادن ارزش و احترام خود به مشتری‌ها استفاده کنند. مشتری‌ها همیشه از برندی که احساس خوبی به آن‌ها می‌دهد، خرید می‌کنند، حتی اگر محصولات آن قیمت بیشتری داشته باشد. با توجه به جزئیاتی مثل بسته‌بندی محصول یا قرار دادن یک کارت اختصاصی در بسته محصول یا حتی ارائه یک هدیه تبلیغاتی کوچک، می‌توانید اهمیتی که برای مشتری قائل هستید را به او نشان دهید. مشتری نیز با تکرار خرید، احترام متقابل به برند شما را نشان می‌دهد.

 

تصویر یک ساک دستی کاغذی روی میز

 

چاپ بنر برای معرفی شما به تک‌تک عابران تجریش

در محل‌های پررفت‌وآمدی مثل تجریش، گاهی تبلیغات به اندازه چاپ یک بنر و نصب آن در محل عبور عابران ساده است. اگر مغازه شما در محل عبور قرار دارد، بنر را در ویترین مغازه نصب کنید و اگر هم مغازه در محلی خلوت‌تر است، فضایی برای نصب بنر اجاره کنید. اگر بنر اطلاعات ترغیب‌کننده‌ای مثل جشنواره فروش را به رهگذرها اعلام کند، به احتمال زیاد آن‌ها به مغازه شما سر می‌زنند تا بتوانند محصولاتی با قیمت مناسب‌تر خریداری کنند.

البته چاپ بنر حتی برای محیط داخل فروشگاه هم کاربرد دارد. شما می‌توانید در کنار بنر، استند تبلیغاتی هم سفارش دهید تا بتوانید بنر را در هر فضایی قرار دهید. بعد از آن می‌توانید از بنر برای اطلاع‌رسانی درباره محصولات جدید، تبلیغات، اطلاع‌رسانی درباره شرایط فروش ویژه و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

از آنجایی که در چاپ بنر امکان استفاده از طرح‌های مختلف وجود دارد، بسیاری از کسب‌وکارها از بنرهای جذاب و خلاقانه برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود نیز استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال شعار تبلیغاتی کسب‌وکارشان را روی یک بنر چاپ می‌کنند و آن را بر سردر مغازه می‌زنند. به‌عنوان مثالی دیگر، از بنر می‌توان در موقعیت‌هایی مثل طراحی دکوراسیون غرفه‌های نمایشگاهی یا نصب روی تابلوهای تبلیغاتی شهر استفاده کرد. تنها نکته مهم درباره تأثیرگذاری بنر این است که محتوای جذاب و جالب توجه داشته باشد تا دیده شود و مخاطبان را به سمت برند شما بکشاند.

سفارش ابزارهای چاپی در تهران

چاپخانه‌های بسیاری در زمینه چاپ ابزارهای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند. البته در این میان بسیاری از افراد هم هستند که به‌صورت واسطه کار می‌کنند و خودشان چاپخانه اختصاصی ندارند. وقتی به چنین افرادی سفارش می‌دهید، هم از کیفیت نتیجه نهایی اطمینان نخواهید داشت و هم به احتمال زیاد هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید. بهترین روش سفارش ابزارهای تبلیغاتی، سفارش به چاپخانه معتبر در تهران است که به‌صورت مستقیم با مشتری‌ها تعامل دارد. با این کار هم نمونه کارهای مجموعه را پیش از سفارش می‌بینید و از کیفیت کار اطمینان حاصل می‌کنید و هم بعد از آماده‌ شدن سفارش، آن را یک‌روزه دریافت می‌کنید و نیازی نیست مدت زیادی برای ارسال بین شهری منتظر بمانید.

طبق بررسی‌های گزارشگران پایگاه خبری تجریش، بسیاری از کسب‌وکارهای فعال در تجریش با چاپخانه فرتاک برای سفارش ابزارهای تبلیغاتی خود همکاری دارند. این مجموعه چاپخانه اختصاصی با دستگاه‌های به‌روز دارد و خدمات مورد نیاز مشتریان را به‌صورت مستقیم ارائه می‌دهد. فرتاک همچنین با گرافیست‌ها و تیم ایده‌پردازی حرفه‌ای کار می‌کند تا خدمات طراحی ابزارهای تبلیغاتی را نیز به مشتریان ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرتاک و بررسی نمونه کارهای این چاپخانه، به سایت مجموعه مراجعه کنید.

چگونه با یک تغییر ساده، همه را شگفت‌زده کنیم؟

مشتری‌ها محصولاتی را می‌خرند که بیشترین کیفیت را داشته باشد و نیاز آن‌ها را به بهترین شکل برآورده کند. کسب‌وکارها هم تلاش می‌کنند با برآورده کردن انتظارات مشتریان، فروششان را افزایش دهند. تصور کنید شما برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت و بهینه‌سازی محصول انجام می‌دهید و آن را به بازار عرضه می‌کنید. اگر مشتری‌ها از این تغییرات اطلاع نداشته باشند، آیا نتیجه‌ای خواهد داشت؟ افزایش کیفیت بدون تغییر ظاهر محصولات، رضایت مشتری‌های همیشگی شما را افزایش می‌دهد، اما مشتری جدیدی جذب نمی‌کند. اما اگر در کنار تمام کارهایی که انجام داده‌اید، تغییر ساده‌ای در ظاهر محصول یا بسته‌بندی آن ایجاد کنید، توجه مشتری‌های بالقوه هم جلب می‌شود و سهم شما از فروش بازار را بیشتر می‌کند.

با تغییرات ساده‌ای مثل چاپ ساک دستی کاغذی و قرار دادن محصول در آن، می‌توانید مشتری‌ها را ترغیب کنید تا حداقل برای یک‌بار محصول شما را امتحان کنند. کیفیت محصول هم بعد از این امتحان، آن‌ها را به مشتری‌های دائمی برند شما تبدیل می‌کند. در این گزارش ایده‌هایی برای ایجاد تغییرات ساده و کم‌هزینه در محصولات ارائه می‌دهیم که با اجرای آن‌ها می‌توانید تغییرات چشم‌گیری در رشد کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

افزایش آگاهی مخاطب درباره محصول

یکی از نکات جالب درباره سبک زندگی مردم دنیای مدرن این است که دوست دارند درباره هرآنچه می‌خرند، به اندازه کافی اطلاعات داشته باشند. این روزها مردم حتی اگر یک سطل ماست از فروشگاه بخرند، محتوای روی سطل را می‌خوانند، آن‌ها علاوه بر تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات و ارزش غذایی محصول را چک می‌کنند. پس مهم است که تولیدکننده‌ها برای آگاهی دادن به مشتری‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

یکی از روش‌های افزایش اطلاعات مشتری‌ها درباره محصولات، چاپ فولدر است. فولدر یک بسته کاغذی سبک است که می‌توانید در آن‌ کاتالوگ، بروشور و سایر ابزارهای تبلیغات چاپی را قرار دهید و به کمک آن‌ها، اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به او انتقال دهید. البته استفاده از این روش در موقعیت‌های خاص کاربرد دارد. به‌عنوان مثال اگر اسپانسر یک رویداد شده‌اید یا در نمایشگاه غرفه دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ زیرا در چنین موقعیت‌هایی مشتری‌ها زمان بیشتری برای شناخت برند و محصولات شما صرف می‌کنند و آنچه به آن‌ها ارائه می‌دهید را می‌خوانند.

افزایش آگاهی مشتری‌ها درباره محصول، زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که تغییری ایجاد کرده باشید. به‌عنوان مثال اگر محصول را بروزرسانی کرده‌اید یا کیفیت را ارتقا داده‌اید، باید حتما این تغییرات را در بوق و کرنا به اطلاع مشتری‌ها برسانید! تبلیغات، افزایش آگاهی و تغییر بسته‌بندی سه تغییر اصلی هستند که به محض بروزرسانی محصول باید آن‌ها را ایجاد کنید. اگر محصول بهتر در همان بسته‌بندی سابق به بازار عرضه شود، شخص جدیدی آن را امتحان نمی‌کند. حتی مشتری‌های قبلی هم ممکن است بدون توجه به تغییرات، محصول را مصرف کنند و هیچوقت متوجه آن نشوند. این مسئله تمام زحمات شما را بی‌ثمر می‌کند! با اطلاع‌رسانی مشتری‌ها هم متوجه تغییرات می‌شوند و هم درک می‌کنند که برند شما نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت آن‌ها انجام می‌دهد و اعتمادشان بیش از پیش جلب خواهد شد.

تغییر بسته‌بندی محصولات

اولین‌ها همیشه نقش مهمی در قضاوت انسان‌ها ایجاد می‌کنند. مثلا وقتی دو نفر برای اولین بار یکدیگر را می‌بینند، پیش از اینکه باهم صحبت کنند، بر اساس پوشش، مدل مو و حتی نوع نگاه کردن و لبخند طرف مقابل راجع به آن قضاوت می‌کنند.

این قضاوت درباره محصولات هم وجود دارد؛ وقتی افراد محصولی را برای اولین بار در قفسه فروشگاه می‌بینند، بر اساس بسته‌بندی آن راجع به کیفیت قضاوت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آن را بخرند یا نه! این تصمیم ناخودآگاه است و تولیدکننده‌ها با ایده‌پردازی و استفاده از تکنیک‌های مناسب در بسته‌بندی می‌توانند روی این تصمیم ناخودآگاه تأثیر بگذارند. به‌عنوان مثال طبق تجربه ما، محصولاتی که در یک جعبه با طراحی جذاب قرار گرفتند و جعبه داخل ساک دستی کاغذی با طراحی لوکس و حرفه‌ای عرضه شد، فروش بیشتری را ثبت کرد. ما حتی بخاطر تأمین هزینه‌های این نوع بسته‌بندی، هزینه کالا را تاحدودی افزایش دادیم، اما این مسئله روی تصمیم مشتری‌ها تأثیری نداشت و همچنان تصمیم می‌گرفتند که محصول با بسته‌بندی لوکس را خریداری کنند و از خرید خود رضایت بیشتری داشتند.

تجربه تغییر بسته‌بندی ما نشان داد که این روش مزیت دیگری هم دارد. وقتی بسته‌بندی جدیدی برای محصولات طراحی می‌کنید، توجه مشتریان از نو جلب می‌شود. محصولات تولیدی ما در قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شوند. وقتی مشتری‌ها به سراغ قفسه‌ها رفتند، متوجه شدند یک چیز تغییر کرده و مثل همیشه نیست. ذهن کنجکاو، آن‌ها را به سمت این تغییر هدایت کرد تا بسته‌بندی جدید محصولات ما را بررسی کنند، اطلاعات ارائه‌شده روی آن را بخوانند و تصمیم به خرید بگیرند.

نمونه فولدر چاپ شده

ایده‌پردازی و خلاقیت‌های ساده

افزایش فروش، تبلیغات و جلب توجه مشتری‌ها همیشه نیازی به برنامه‌ریزی‌های پیچیده و تدوین استراتژی‌های پیشرفته ندارد. گاهی اوقات یک تغییر ساده اما خلاقانه می‌تواند به اندازه ده‌ها کمپین فروش تأثیر مثبت داشته باشد. تنها نکته مهم این است که ذهنی باز داشته باشید و از هر فرصتی که پیش روی کسب‌وکارتان قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

ایده‌پردازی و تغییرات ساده زمانی تأثیر بیشتری دارند که همه‌جانبه باشند. شما باید به همه جوانب ارتباط مخاطب با محصولات خود توجه داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. از زمانی که مخاطب برای اولین بار نام برند شما را می‌شنود و با محصولات شما آشنا می‌شود تا زمانی که وارد مرحله بررسی جزئیات بیشتر می‌شود و برای خرید تصمیم‌گیری می‌کند. حتی گاهی اوقات لازم است برنامه‌هایی برای مشتری‌های همیشگی خود داشته باشید تا آن‌ها را وفادار نگه دارید.

چاپ فرتاک

تغییرات ساده و تأثیرگذار را چطور ایجاد کنیم؟

مشورت با کارشناس‌های متخصص در هر زمینه‌ای به شما کمک می‌کند کار درست را انجام دهید و از مسیر درست پیش بروید. پیشنهادات ساده‌ای که در این مقاله ارائه کردیم، تجربه شخصی ما بود؛ ما در زمینه تولید شکلات‌های پذیرایی فعالیت می‌کنیم. این راهکارهای ساده‌ای که تأثیر بسزایی در رشد فروش ما داشتند، پیشنهادهای مجموعه فرتاک بودند. فرتاک یک چاپخانه حرفه‌ای است که به‌صورت تخصصی در زمینه تبلیغات چاپی فعالیت دارد. در این مجموعه مشاورهای متخصص در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند و تمام خدمات، از طراحی اولیه محصولات تا چاپ، را ارائه می‌دهند. نمونه کارهای فرتاک و راه‌های ارتباطی با چاپخانه در سایت این مجموعه درج شده است.

بانک‌های موفق آنلاین با این راهکارهای چاپی رشد می‌کنند

در ایران بانک‌های خصوصی مختلفی فعالیت می‌کنند، اما تنها تعداد انگشت‌شماری از این بانک‌ها به شهرت رسیده‌اند و توانسته‌اند با جذب مشتری، رشد خوبی را تجربه کنند. این در حالی است که بعضی دیگر از بانک‌های خصوصی خدمات مشابه بانک‌های مشهور ارائه می‌دهند، اما در جذب مشتری و به دست آوردن سهمی از بازار امور و تراکنش‌های مالی موفق نبوده‌اند. اولین گام بانک‌های موفق این است که خدماتی ارائه می‌دهند که برای مشتری‌ها جذاب باشد؛ بعضی از بانک‌ها با چاپ کارت‌هایی با طرح زیباتر و بعضی دیگر با خدماتی مثل وام‌دهی آسان مشتریان را جذب می‌کنند.

گام دوم این است که با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات مثل ابزارهای چاپی یا فضای دیجیتال، خدمات خود را به اطلاع مشتری‌ها می‌رسانند. در واقع علت اصلی رشد بانک‌های موفق این است که مشتری‌ها از خدمات آن‌ها مطلع هستند و درباره آن صحبت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت بانک‌های خصوصی که خدمات خوبی ارائه می‌دهند، اما هنوز شناخته‌شده نیستند، فقط به اندازه چاپ کاتالوگ یا یک راهکار تبلیغاتی موثر دیگر با موفقیت فاصله دارند.

در این مقاله راهکارهای تبلیغات چاپی که بانک‌های موفق از آن استفاده می‌کنند را توضیح می‌دهیم و در پایان نیز ایده‌هایی برای موفقیت موسسات مالی ارائه خواهیم داد.

راهکارهای چاپی برای جذب مشتری در بانک‌های خصوصی

بانک‌های موفق به تمام جزئیات توجه می‌کنند. آن‌ها مشتری‌های بالقوه را در فضای واقعی و دیجیتال هدف قرار می‌دهند. این بانک‌ها همچنین برای مشتری‌هایی که وارد شعبه می‌شوند، از بدو ورود برنامه‌ریزی می‌کنند تا مطمئن شوند از خدمات آن‌ها به‌صورت کامل اطلاع دارند. خدمات خوب و اطلاع مشتری از این خدمات، یک فرایند برد-برد است؛ زیرا مشتری خدماتی که نیاز دارد را با بالاترین کیفیت دریافت می‌کند و بانک از تعامل مشتری سود به دست می‌آورد. بیایید بیشتر وارد جزئیات شویم و بررسی کنیم بانک‌های موفق دقیقا از چه راهکارهایی برای مشتری‌ها استفاده می‌کنند.

۱. چاپ فاکتور اختصاصی

فاکتورهای بانکی حساس هستند و باید مطابق با اصول و ضوابط چاپ شوند. موسسات مالی موفق چاپ فاکتور را در چارچوب این ضوابط انجام می‌دهند و در کنار آن به تبلیغات هم فکر می‌کنند. گاهی اوقات فقط انتخاب درست رنگ‌ها در چاپ فاکتور، تأثیری که می‌خواهید را روی ذهن مشتری ایجاد می‌کند. اگر تبلیغات حرفه‌ای انجام داده باشید و عناصر برندتان مانند رنگ در ذهن مشتری ثبت شده باشد، به محض اینکه ظاهر فاکتور را می‌بیند، متوجه می‌شود که به موسسه مالی شما مربوط است.

ایده دیگر برای بانک‌ها این است که در کنار فاکتور، کاغذهای تبلیغاتی دیگری نیز به مشتری ارائه دهند. به‌عنوان مثال اگر خدمات جدیدی به بانک اضافه شده است، می‌توانند توضیحات کوتاهی از این خدمات را روی تراکت چاپ کنند. وقتی مشتری برای انجام امور بانکی فاکتور می‌گیرد، یک تراکت هم در کنار آن به او ارائه کنند.

۲. چاپ کاتالوگ معرفی خدمات

کاتالوگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی برای بانک‌هاست؛ زیرا فضای کافی برای معرفی آنچه می‌خواهند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چاپ کاتالوگ‌های رسمی و سنگین، برای تبلیغات مناسب نیست. زیرا مشتریان زمان لازم برای مطالعه آن را صرف نمی‌کنند. بهترین کاتالوگ‌ها برای تبلیغات، کاتالوگ‌های تک‌برگی یا دو برگی هستند که مختصر و مفید اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند و مشتری در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می‌تواند با بانک تماس بگیرد.

یک راهکار مناسب برای استفاده از کاتالوگ این است که از ۲ نوع کاتالوگ استفاده کنید. نوع اول کاتالوگ سبک و تبلیغاتی است؛ این ابزار را به افرادی ارائه دهید که با موسسه مالی یا خدمات شما آشنایی ندارند. در این مرحله فقط کافی است با خدمات شما به‌صورت کلی آشنا شوند و تشخیص دهند که بهتر از سایر بانک‌ها کار می‌کنید. کاتالوگ دوم را می‌توانید با جزئیات دقیق چاپ کنید و تعداد صفحه‌های بیشتری برای آن در نظر بگیرید. این کاتالوگ را به مشتری‌هایی ارائه دهید که خدمات شما را می‌شناسند و قصد استفاده از آن‌ها را دارند، اما باید اطلاعات بیشتری درباره این خدمات داشته باشند. آن‌ها برای به‌دست آوردن این اطلاعات زمان کافی برای مطالعه کاتالوگ می‌گذارند.

۳. تبلیغات با سایر ابزارهای چاپی

چاپ فاکتور و چاپ کاتالوگ عملکرد مویرگی دارند، یعنی شخص به شخص مشتری‌ها را هدف قرار می‌دهند. برای بازاریابی گروهی از مخاطبان باید از ابزارهای تبلیغاتی بزرگ‌تری مثل بنر، استند یا پوستر استفاده کنید. در این نوع تبلیغات، خلاقیت حرف اول را می‌زند. به یاد داشته باشید که مردم هرروز تعداد زیادی استند، پوستر و بنر می‌بینند، اما تنها ابزاری که طراحی خلاقانه داشته باشد و ذهن آن‌ها را درگیر کند در خاطرشان می‌ماند. برای طراحی چنین ابزارهایی لازم است با گرافیست‌ها و کپی‌رایترهای حرفه‌ای کار کنید تا ایده‌های خلاقانه با توجه به هدف شما ارائه دهند.

تبلیغات با سایر ابزارهای چاپی

یکی از نمونه‌های تبلیغات خلاقانه بانک‌ها، کاری بود که بلو بانک انجام داد. بلو بانک هیچ شعبه فیزیکی ندارد و همه امور بانکی را در فضای دیجیتال انجام می‌دهد. این بانک برای تبلیغ تغییری که ایجاد کرده است، تبلیغی خلاقانه با شعار «زمین بازی را عوض کردیم» انجام داد. در این تبلیغ شعار و طراحی گرافیک به گونه‌ای بود که در ذهن مشتری می‌ماند. بلو بانک همچنین با چاپ کارت‌های رنگارنگ و جایزه دادن به مشتری‌ها توانست تعداد قابل قبولی مشتری به دست آورد و به یکی از مهم‌ترین بانک‌های کشور تبدیل شود.

ایده‌هایی برای رشد موسسه‌های مالی الکترونیک

در قسمت‌های قبلی درباره راهکارهایی که باعث موفقیت بسیاری از موسسات مالی و بانک‌های خصوصی شده است را توضیح دادیم. در این بخش به سراغ ایده‌هایی می‌رویم که اجرای آن‌ها به رشد موسسه مالی شما کمک می‌کند و می‌تواند عامل موفقیت باشد:

  • در مکان‌های مرتبط تبلیغات انجام دهید و فقط به شعبه‌های خودتان محدود نشوید.

  • به مردم آموزش‌های مالی ارائه دهید و افراد را راهنمایی کنید. به‌عنوان مثال بسیاری از افراد به‌دنبال راهکارهای سرمایه‌گذاری خرد و مناسب با شرایط خودشان هستند. اگر این راهکار را پیش روی آن‌ها بگذارید، برای سرمایه‌گذاری به سراغ موسسه شما می‌آیند.

  • تسهیلات ویژه ارائه کنید؛ وام‌هایی با سود پایین یا همکاری با فروشگاه‌های محلی برای خرید قسطی ایده‌های جذاب و قابل اجرا در این زمینه است.

به‌عنوان نکته آخر تأکید می‌کنیم که اطلاع داشتن مشتریان از خدمات شما به اندازه خدماتی که ارائه می‌دهید، اهمیت دارد. وقتی مشتری‌ها بدانند شما نیازشان را برآورده می‌کنید، حساب‌های تازه افتتاح می‌کنند و تراکنش‌هایشان را به بانک شما می‌آورند. این همان چیزی است که یک بانک و موسسه مالی برای موفقیت به آن نیاز دارد.

راه‌های جلوگیری از گم شدن اسناد و مدارک ملکی مهم

در مراکز معاملات ملکی بزرگ احتمال گم شدن اسناد و مدارک ملکی مهم بسیار زیاد است. نگهداری از این اسناد کار سختی نیست، اما بخاطر بی‌دقتی ناشی از مشغله‌های زیاد پرسنل، احتمال گم شدن آن‌ها وجود دارد. با نگهداری اصولی از اسناد به‌راحتی می‌توانید از گم شدن آن‌ها پیشگیری کنید. با اجرای راهکارهایی که در این گزارش توضیح می‌دهیم می‌توانید اسناد را با نظم و ترتیب در قفسه‌ها قرار دهید تا هنگام مراجعه دوباره، سریع آن‌ها را پیدا کنید و هیچوقت آن‌ها را گم نکنید. اجرای این راهکارها بسیار ساده هستند؛ مثلا تنها کافی است با چاپ پاکت ارزان و قرار دادن اسناد داخل آن‌ها، موضوع هر سند را مشخص کنید و آن‌ها را به‌صورت دسته‌بندی‌شده نگه دارید. در ادامه راهکارهای بیشتری برای جلوگیری از گم شدن اسناد و مدارک ملکی مهم پیشنهاد می‌دهیم.

اهمیت دقت و نظارت پرسنل بر اسناد و مدارک مهم

وقتی پرسنل همیشه حواسشان باشد و بعد از پایان کار با اسناد، آن‌ها را در جای مشخص خود قرار دهند. یکی از ایده‌های جالبی که بعضی از مراکز بزرگ معاملات ملکی اجرا کرده‌اند، چاپ بنر هشدار و یادآوری برای پرسنل است. با این بنرها، پرسنل همیشه به خاطر می‌آورند که اسناد و مدارک را در جای درست قرار دهند و هیچوقت گم نمی‌شوند. چاپ بنر هزینه زیادی ندارد، اما از مشکلات جدی ناشی از گم شدن و بی‌دقتی اعضای مجموعه پیشگیری می‌کند.

تعهد کاری پرسنل نیز اهمیت بسیاری دارد. خیلی وقت‌ها یکی از همکارها ممکن است موضوعی را فراموش کند، اما همکاران دیگر با یادآوری به او می‌توانند از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند. توصیه می‌کنیم در هر روز کاری یک یا چند بار اسنادی که با آن‌ها سروکار داشته‌اید را چک کنید تا مطمئن شوید در جای خود قرار دارند.

بهترین روش نگهداری از اسناد برای پیشگیری از گم شدن آن‌ها

ساده‌ترین روش پیشگیری از گم شدن اسناد و مدارک این است که آن‌ها را به‌صورت اصولی نگهداری کنید. حتما اتاقی را به‌عنوان بایگانی در نظر بگیرید و آن را قفسه‌بندی کنید. بعضی از انواع قفسه‌ها به‌صورت قابل حمل ساخته می‌شوند، سبک و ارزان هستند و برای نگهداری اسناد کاربرد دارند.

بعد از قفسه‌بندی کردن اتاق بایگانی، بهتر است به تعداد مورد نیاز زونکن سفارش دهید. زونکن‌ها برای قرار دادن دسته‌ای اسناد و مدارک مناسب هستند. برای دسته‌بندی زونکن‌ها می‌توانید از معیارهایی مثل مناطق املاکی که اسنادشان نزد شماست یا تاریخ عقد قراردادها استفاده کنید. بعد از پر کردن زونکن‌ها، آن‌ها را به ترتیب در قفسه‌ها بچینید. با این کار هم اسناد گم نمی‌شوند و هم هر بار به آن‌ها نیاز داشته باشید، به راحتی قابل دسترسی خواهند بود. نظم اسناد در زونکن‌ها همچنین باعث می‌شود اگر سندی گم شده باشد، جای خالی آن را در زونکن مربوطه ببینید و سریع‌تر آن را پیدا کنید.

بهتر است هرکدام از اسناد را در پاکت قرار دهید. چاپ پاکت ارزان با کاغذهای تحریر و سبک انجام می‌شود و امکان چاپ طرح‌های مختلف روی آن‌ها وجود دارد. می‌توانید نام و لوگوی سازمان خود را روی پاکت‌ها چاپ کنید تا در کنار محافظت از اسناد، یک قدم در جهت برندسازی هم انجام داده باشید. روی هر پاکت می‌توانید عنوان سند را درج کنید. بنابراین وقتی به دنبال اسناد می‌گردید، دیگر نیازی به باز کردن آن‌ها نخواهید داشت و به راحتی عنوان آن را از روی پاکت متوجه خواهید شد. اجرای این تکنیک‌های ساده در نگهداری اسناد و مدارک در هر سازمانی، بخش بایگانی را منظم و مرتب می‌کند.

بهترین روش برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از گم شدن اسناد و مدارک

استفاده از تکنولوژی‌های مدرن یک روش مناسب برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از گم شدن اسناد است. خیلی وقت‌ها دریافت نسخه المثنی برای یک سند چالش‌های بسیار زیادی دارد. مالکان باید مدت‌ها رفت‌وآمد کنند تا بتوانند پس از کاغذبازی‌های بسیار، نسخه المثنی سند خود را دوباره بگیرند. وجود یک نسخه پشتیبان از چنین اتلاف وقتی پیشگیری می‌کند. بهتر است مراکز معاملات ملکی نسخه پشتیبان اسناد و مدارک مهم ملکی را به‌صورت دیجیتال ذخیره کنند.

ذخیره اطلاعات در حافظه‌های ابری یا حافظه‌های سیستم‌های مرکزی آن‌ها را برای همیشه ماندگار می‌کند. در صورت گم شدن نسخه فیزیکی سند، نسخه دیجیتال آن در دسترس خواهد بود و دریافت مجدد نسخه فیزیکی را ساده‌تر می‌کند. حتی در بعضی از اسناد که کپی برابر با اصل هستند، امکان پرینت گرفتن از نسخه دیجیتال و استفاده به‌عنوان نسخه اصلی سند وجود دارد. مراکز بزرگ معمولا هاست‌های اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کنند، اما مراکز کوچک از هاست‌ها و فضاهای ذخیره‌سازی ابری اشتراکی استفاده می‌کنند تا هزینه نگهداری کم‌تری داشته باشد.

یک شخص در حال نوشتن با قلم بر روی یک سند ملکی در کنار یک ماکت خانه کوچک. این تصویر نشان‌دهنده اهمیت دقت در قراردادهای ملکی است و بوسیله هوش مصنوعی بوجود آمده است

در صورت گم شدن اسناد چه باید کرد؟

در صورت گم شدن سند ملکی، مالک باید درخواست صدور سند المثنی داشته باشد. این درخواست در اداره ثبت ارائه می‌شود و مالک باید اطلاعاتی درباره مالکیت و علت گم شدن سند ارائه دهد. همچنین سه نفر باید اطلاعات ارائه‌شده توسط مالک را تأیید کنند و به مالک استشهادیه بدهند. بعد از آن اطلاعیه گم شدن سند در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ می‌شود و اگر بعد از ۱۰ روز خبری مبنی بر پیدا شدن سند به دست نیاید، فرایند صدور سند المثنی آغاز خواهد شد. فرایند دریافت سند المثنی جزئیات حقوقی بسیاری دارد و حتی بعضی از مالکان مجبور می‌شوند با وکیل همکاری کنند و این فرایند را به او بسپارند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم بیشترین دقت را در حفظ و نگهداری اسناد و مدارک ملکی مهم خود به خرج دهید تا از گم شدن آن‌ها پیشگیری کنید. با قفسه‌بندی، چاپ پاکت و زونکن کم‌ترین هزینه را صرف می‌کنید و از ضررهای مالی و زمانی بسیاری جلوگیری خواهید کرد.

چگونه با 3 ترفند ارزان، چاپ شما لوکس به نظر برسد؟

تبلیغات چاپی لوکس و حرفه‌ای ناخودآگاه توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. وقتی صحبت از «لوکس بودن» به میان می‌آید، بسیاری از کارفرماها فکر می‌کنند باید هزینه زیادی برای تبلیغات چاپی صرف کنند و به دلیل محدودیت بودجه، از آن صرف نظر می‌کنند. اما در این گزارش ۳ تکنیک را توضیح می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید چاپ ساک دستی ، کاتالوگ پوستر و سایر ابزارهای تبلیغاتی را با هزینه‌ای مناسب انجام دهید و پیام خود را به مخاطبان برسانید.

تصویر دست فردی که دو نوع کاغذ مختلف برای چاپ کاتالوگ را مقایسه می‌کند؛ یکی کاغذ گلاسه براق با گرماژ بالا برای جلد و دیگری کاغذ نازک‌تر برای صفحات داخلی. انتخاب هوشمندانه کاغذ برای چاپ لوکس و مقرون به صرفه.

ترفند اول: انتخاب هوشمندانه کاغذ

کاغذهایی که در چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، متنوع هستند و قیمت‌های متفاوتی هم دارند. برای داشتن تبلیغات لوکس همیشه لازم نیست که از بهترین و گران‌ترین کاغذها استفاده کنید. انتخاب هوشمندانه نوع کاغذ در کیفیت نتیجه نهایی و قیمت تمام‌شده کار اهمیت بسیاری دارد. به‌عنوان مثال در چاپ کاتالوگ می‌توان از دو نوع کاغذ استفاده کرد؛ یک نوع کاغذ گلاسه براق با گرماژ بالا برای جلد و یک نوع کاغذ گلاسه با گرماژ پایین‌تر برای صفحه‌های داخلی. برای کاهش بیشتر هزینه‌ها حتی می‌توانید برای صفحه‌های داخلی از کاغذهای تحریر استفاده کنید. با این کار جلد کاتالوگ شما توجه مخاطبان را جلب می‌کند و آن‌ها برای مطالعه محتوای کاتالوگ ترغیب می‌شوند. اگر صفحه‌های داخلی طراحی حرفه‌ای داشته باشند، مخاطب دیگر متوجه تفاوت کیفیت کاغذهای داخل کاتالوگ نمی‌شود و به مطالعه محتوای آن ادامه می‌دهد.

برای انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع ابزار چاپی مورد نیاز شما چیست. ابزارهایی مثل پوستر که باید مقاومت بالا داشته باشند، به کاغذهایی با گرماژ بالا نیاز دارند، اما ابزارهایی مثل بروشور را می‌توان با کاغذهای گرماژ پایین هم چاپ کرد.

  • ابزار چاپی مورد نظر شما در چه فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا اگر قرار است کاتالوگی که چاپ می‌کنید در درازمدت به‌عنوان راهنمای مشتریان مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است از کاغذهای مقاوم استفاده کنید تا نیاز به چاپ دوباره نداشته باشید، اما برای تبلیغات یک‌بار مصرف مثل تراکت می‌توان از کاغذهایی با قیمت پایین‌تر استفاده کرد.

  • چه نوع طرحی برای تبلیغات خود در نظر دارید. بعضی از تکنیک‌ها مثل طلاکوبی یا چاپ برجسته تنها روی کاغذهای گرماژ بالا انجام می‌شود.

ترفند دوم: استفاده از تکنیک‌های چاپی مثل طلاکوبی یا چاپ برجسته

بعضی از چاپخانه‌هایی که به‌صورت تخصصی در زمینه چاپ ابزارهای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، به دستگاه‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند و می‌توانند تکنیک‌های چاپی مختلف را برای زیباسازی هرچه بیشتر کارهای شما اجرا کنند. در ادامه به چند مورد از این تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب: در این تکنیک، طرح یا متن روی صفحه به رنگ طلایی یا نقره‌ای چاپ می‌شود که ظاهر براق‌تری نسبت به سایر بخش‌ها دارد.

  • UV موضعی: در این تکنیک، روی بعضی از طرح‌ها و متن‌ها یک روکش قرار می‌گیرد که باعث می‌شود براق‌تر و برجسته‌تر از سایر بخش‌ها به نظر برسند.

  • چاپ برجسته: همانطور که از نام این تکنیک مشخص است، بعضی از طرح‌ها و متن‌های روی محصول برجسته‌تر از سایر بخش‌ها چاپ می‌شوند. در نتیجه طرح کلی با سایه‌روشن دیده می‌شود و لوکس‌تر از طرح‌های ساده و معمولی به نظر می‌رسد.

استفاده از این تکنیک‌ها تاحدودی هزینه چاپ را افزایش می‌دهد، اما تأثیری که در زیبایی کار نهایی دارد، به صرف این هزینه می‌ارزد. در اغلب محصولات چاپی استفاده از یک یا دو تکنیک زیباسازی کفایت می‌کند. به‌عنوان مثال اگر در شاپینگ بگ شما چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب وجود دارد، دیگر به چاپ برجسته نیازی ندارید. استفاده از یک یا دو تکنیک زیباسازی هم مقرون به صرفه است و هم نتیجه لوکسی که می‌خواهید را به دنبال دارد. استفاده همزمان از تمام این تکنیک‌ها باعث شلوغی بیش از اندازه کار می‌شود، هزینه را افزایش می‌دهد و احتمالا محصول نهایی هم به اندازه‌ای که انتظار دارید، لوکس به نظر نمی‌رسد.

تصویر یک ساک دستی لوکس با طراحی مینیمال و استفاده از تکنیک‌های طلاکوب و UV موضعی. فضای شیک و نورپردازی ظریف، احساس لاکچری و حرفه‌ای بودن را در تبلیغات چاپی برجسته می‌کند

ترفند سوم: طراحی مینیمال

طراحی یکی از ستون‌های چاپ لوکس است. اگر طراحی حرفه‌ای نباشد، هرچقدر هم از دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ استفاده کنید یا از تکنیک‌های زیباسازی بهره ببرید و بیشترین هزینه را صرف کنید، باز هم به نتیجه‌ای که می‌خواهید نمی‌رسید. این روزها طرح‌های مینیمال طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بیشتر از طرح‌های پر زرق و برق، توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. در طرح‌های مینیمال یک یا نهایتا دو عنصر پررنگ برای جلب توجه وجود دارد و سایر بخش‌ها ساده است. طراحی مینیمال هم لوکس است و هم هزینه مناسبی دارد.

طراح‌های حرفه‌ای منظور خود را مختصر و مفید به مخاطبان انتقال می‌دهند. آن‌ها به درستی از فضایی که در اختیار دارند، برای طراحی استفاده می‌کنند. این افراد به‌خوبی می‌دانند چه فضاهایی را خالی بگذارند و چه فضاهایی را پر کنند. آن‌ها همچنین از تعداد رنگ‌های محدود برای کار خود استفاده می‌کنند. در نتیجه مخاطب دلزده نمی‌شود، با حوصله ابزار چاپی را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیام را دریافت می‌کند. طرح‌های پر زرق و برق ممکن است در نگاه اول توجه مخاطبان را جلب کنند، اما این جلب توجه موقتی است. زیرا خیلی زود ذهن مخاطب مشوش می‌شود و توجه خود را از شلوغی طرح برمی‌دارد.

پوستر یا بروشور با طراحی مینیمال و استفاده از فضای سفید و رنگ‌های ملایم. طراحی ساده و حرفه‌ای که با استفاده از یک یا دو عنصر برجسته، مخاطب را جذب می‌کند و پیام تبلیغاتی را به‌طور مؤثر انتقال می‌دهد.

چاپ لوکس و جذاب لزوما هزینه زیادی ندارد

تصور کنید در خیابان قدم می‌زنید، در افکار خود غرق هستید و به ماشین‌هایی که از کنار شما عبور می‌کنند، هیچ توجهی ندارند؛ اما به یکباره یک بنز آخرین مدل با کاور طلایی از کنار شما عبور می‌کند. به احتمال زیاد توجه شما به سمت این ماشین جلب می‌شود و برای مدتی به آن نگاه می‌کنید. ابزارهای چاپی لوکس نیز مانند همین ماشین بنز هستند؛ حتی اگر مخاطب‌های شما توجهی به تبلیغات نداشته باشند، این ابزارهای چاپی توجه آن‌ها را جلب می‌کنند و پیام برند شما را به دست آن‌ها می‌رسانند. پس برای سفارش چاپ کاتالوگ ، ساک دستی یا سایر ابزارهای چاپی هیچوقت به معمولی بودن فکر نکنید و همیشه به دنبال بهترین ایده‌ها بگردید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذارید.

برای چاپ یک محصول لوکس و حرفه‌ای باید هوشمندانه انتخاب کنید و به کمک افراد متخصص تصمیم بگیرید. استفاده از کاغذهایی با گرماژ بالا، استفاده از تمام تکنیک‌های زیباسازی چاپ و طراحی شلوغ و پرزرق و برق هزینه چاپ را بالا می‌برد، اما به این معنی نیست که خروجی لاکچری و جذابی خواهد داشت. چاپ‌های لوکس اغلب طراحی مینیمالی دارند، متریال آن‌ها هوشمندانه انتخاب شده است و از تعداد محدودی تکنیک برای زیباسازی استفاده کرده‌اند. اجرای این ایده‌ها هم هزینه زیادی ندارد و هم در جلب توجه مخاطبان بسیار موثر است.